El canal ètic del COOOC és un mitjà de comunicació que el Col·legi posa a la disposició de tots aquells col·lectius que formin part de l’ecosistema empresarial del COOOC i que puguin ajudar a detectar activitats no lícitesdefinits.
A través d’aquest mitjà es poden enviar comunicacions referides als àmbits d’aplicació del Codi Ètic o de qualssevol altra política i norma interna d’aplicació de COOOC . S’han definit una sèrie de categories que ajuden a tipificar les comunicacions per àmbit, facilitant d’aquesta manera la seva gestió i l’emplenament dels formularis d’obtenció de dades.
L’objectiu principal és explicar a tots els usuaris del Sistema Intern d’Informació (d’ara endavant SII o Canal de Denúncies) de l’empresa el seu funcionament, com poden accedir al mateix i quines són les seves funcionalitats. Això és, els seus principis generals de funcionament així com també els de defensa de la persona informant.
Es tracta de crear un mecanisme, entre altres, per a garantir el compliment de la llei i l’eficàcia del Codi Ètic i dels protocols interns de l’empresa evitant, així, que aquests es converteixin en simples declaracions de voluntat.
L’ús d’aquest Canal pot permetre a l’empresa adequar la seva activitat a la normativa vigent, garantir el compliment de la seva normativa interna i reduir el risc, en el seu si, de comissió de conductes delictives o il·lícites protegint, així també, als seus empleats.
Més informació