BenjaminWolfeab , JonathanDobresa , Ruth Rosenholtzbc, Bryan Reimera
AgeLab, Institut Tecnològic de Massachusetts, Estats Units
CSAIL, Institut Tecnològic de Massachusetts, Estats Units
Departament de Ciències Cerebrals i Cognitives, Institut Tecnològic de Massachusetts, Estats Units
Rebut el 19 de juliol de 2016, revisat el 29 de juny de 2017, acceptat el 19 de juliol de 2017, disponible en línia el 28 de juliol de 2017, versió del registre el 28 de juliol de 2017.
https://doi.org/10.1016/j.apergo.2017.07.009
Resum
La investigació aplicada sobre la conducció i la investigació sobre la visió bàsica han mantingut opinions similars sobre la visió central basada en la fòvea com a nucli de la percepció visual. En el treball aplicat, el concepte de camp útil, determinat per la prova del camp de visió útil (CVU), divideix la visió entre una regió ‘útil’ cap al centre del camp visual i la resta del camp visual. Tot i que convincent, aquesta dicotomització està en desacord amb les troballes de la ciència de la visió que demostren les capacitats de la visió perifèrica. En aquest article, examinem la investigació impulsada des d’aquesta nova perspectiva i argumentem la necessitat d’una comprensió actualitzada de com els conductors adquireixen informació sobre el seu entorn operatiu mitjançant la visió perifèrica. El concepte de camp útil i la prova CVU no es descarten. Discutim els seus punts forts, limitacions i direccions futures, i les conclusions clau de la ciència de la visió sobre la visió perifèrica i una teoria que proporciona informació sobre les seves capacitats i limitacions. Aquesta comprensió científica bàsica més completa de la visió perifèrica informa de l’ús adequat del CVU i el camp útil per impulsar la investigació en el futur.
Accedeix a la revista sencera
Revista Optometristes.cat nº 30 – versió català
Revista Optometristes.cat nº 30 – versió castellà
0 responses on "Més que el camp útil: importància de la visió perifèrica en la conducció"