Des de setembre de 2021, i amb l’alliberament dels peatges a les autopistes catalanes de titularitat estatal (l’AP-7, l’AP-2 i la C-33), les notícies d’embussos en cap de setmana per l’augment d’ús d’aquestes vies han ocupat la majoria de mitjans de comunicació i xarxes socials.
No sols l’augment de trànsit ha estat notícia, també ho ha estat l’increment d’accidents: les autoritats sols identifiquen una probabilitat més elevada per l’augment del trànsit i per la presència de vehicles pesants, tot i que aquests estan obligats a circular per l’AP7-Nord des de fa anys.
Paral·lelament, han augmentat els accidents amb ciclistes i motoristes en vies secundàries. En molts d’aquests sinistres, han estat protagonistes l’excés de velocitat o la conducció sota els efectes de l’alcohol i les drogues.
Es considera l’estat de la visió dels conductors implicats en els diversos accidents?
No existeixen dades al respecte, no sols a casa nostra, també a la resta del món. Aquesta absència de dades fa que investigadors australians realitzin una metaanàlisi. D’altra banda, el Regne Unit es planteja la possibilitat d’una cerca visual diferent en funció de l’experiència del conductor. A Suècia, estan treballant per millorar els exàmens visuals i no limitar-se a mesurar només l’agudesa visual.
Per tot això, en aquests dos articles de l’Hemeroteca podrem saber més sobre la relació entre el camp visual i la seguretat al volant.
Accedeix a la revista sencera
Revista Optometristes.cat nº 30 – versió català
Revista Optometristes.cat nº 30 – versió castellà